torsdag 4 april 2013

revealing my secret

Hej alla fina läsare! Så ledsen för ingen updatering nu på 2 HELA veckor!! Men jag kan berätta nu var jag är...

Jag är i KOREA!! :D ja, ni läste rätt! Inget skämt! Jag är adopterad därifrån, och eftersom jag o min bror har blivit mogna nog att åka hit så var det dags! Det har varit helt otroligt! vi har varit o sett koreas kändaste tempel, ätit good mat, gått o tittat allt från de minsta marknaderna till asiens största shopping center! Shoppat såklart ♡ vi har besökt adoptionskontoren där jag o min bror adopterades ifrån. Riktigt intressant och kul! Och vi har gjort mkt mer såklart! ;) Igår var vi på en teater, det handlade om en familj som gjorde en massa roliga saker, och varje person i familjen kunde utföra kampsporter. Det låter kanske inte så kul, men om man ser den så förstår man! Btw, pappa blev stjärna den dagen, innan det hela började så blev han utvald av en av skådespelarna, och sen fick han gå upp på scen! Dem kallade han "sweden master", Haha! den teatern var jätte kul! Jag fattar inte hur dem kunde komma ihåg allting, dem var full igång 1 1/2 h! teatern hette "jump" om ni undrade ;)

Jag tror jag aldrig har bemöts så vänligt av ett land, dem är otroligt snälla och vänliga här mot turister, och nu är jag ju i ett land med sånna som jag, asiater menar jag då! och då tror alla att jag och min bror kan prata koreanska..! hah det är lite smått awkward men det är bara att stå där och se ut som ett frågetecken. det är verkligen ett jätte fint land och jag blir väldigt stolt av tanken att jag föddes här.

Jag kan berätta lite roliga saker jag har märkt här!
♡ nästan alla tjejer jag har sett har tonat sitt hår brunt! Det kan vara allt från en ljusare till en väldigt mörk brunt! Jag vet inte om det är någon trend grej men det var verkligen jätte snyggt! Blev lite avundsjuk, haha!
♡många tjejer bryr sig VÄLDIGT mycket om sitt utseende och hur de klär sig. Man känner sig nästan lite lat när man kommer där själv med ett par byxor och sin skönaste t-shirt..
♡ många tjejers hår är väldigt fint fixat, inget enda hårstrå sticker upp...och allting verkar falla perfekt på plats! Perfekt hår me andra ord ;)
♡om du åker hit så kommer du se att det är vääldigt många som är ihop! vart man än tittar så ser du ett gulligt par, hahah forever aloneee..

Hopps ni har det bra! Skriver ännu mer när jag kommer hem! Ska sova nu! ♡♥




XOXO Alice





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar