tisdag 5 februari 2013

fuckin saltkar

Haha ni kanske kan lista ut att detta inlägg är lite om mat?

Iallfall, idag skulle jag göra en maträtt vi gjorde på hemkunskapen i fredags, dels för den va såå god och att den var jätte enkel att göra. Rätten var pasta med zuccini och ädelost. När såsen var klar och jag skulle smaka av tyckte jag att den var för svag i smaken, så jag tänkte lägga i lite salt.

Jojo, och såklart ska locket på den jävlans saltkaret sitta löst och i åker hälften av saltet!! jag får såklart panik och försöker desperat fiska upp så mycket salt som möjligt. Men mamma kom till undsättning och hjälpte mig, så rätten blev riktigt god iallfall. Och vi spädde ut den med lite mer pasta och lite mer krossad tomat!

Gjorde även en kladdkaka idag med min kompis Sara! så mina smaklökar förblir inte salta hela kvällen..^^



 
 
 
 
 
 
XOXO Alice
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar