torsdag 13 december 2012

igår

Hej hej!
Gympan igår gick skit, med andra ord allt kändes skit segt och dem volterna jag kan bäst kändes konstiga. Motgång. det satte sig verkligen i mitt huvud igår. Man kan inte ha perfekta dagar, inte ens den bästa gymasten i världen har det. Och för att ta sig ur den onda cirkeln, måste bara du, ingen annan, göra det. Man måste själv peppa sig själv, och tänka att det kommer gå och att man kommer klara det. Min pappa lärde mig att man aldrig kommer lära sig mera om man bara tittar på dem andra.

jag förstod exakt vad han menade. För det är många som gör det. Men då är det verkligen viktigt att bara tänka på sig själv! att bara fokusera på sina volter och ingen annans. Sen när jag skulle köra överslag volt, så fick jag fel sats och saktade in jätte mycket, så min tränare puttade på mig i luften så jag landa typ på mitt huvud och knäa mig i mitt ansikte. Aj. Hela mitt huvud dunkade, och jag kände hur jag bara ville ligga kvar. Men det gjorde jag inte, utan jag gick upp lika snabbt som jag landa där och sa att det var "Okej". Men det var inte helt "OK",  jag skämdes. Jag tyckte det hela var så pinsamt, tänk om alla hade sett det? Och sedan att gå tillbaka och ställa sig i ledet är det värsta. Och att få allas blickar. Men kanske i självaste verket, tänker ingen på det och det kanske bara är en själv som tänker på det?

Sen gick allt annat bara skiiit, och jag var typ sur hela kvällen, eller mer frustrerad att det gick så dåligt och att jag vet att jag kan dem där volterna.
 
ni gör mig glad!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
xoxo Alice

1 kommentar: