tisdag 18 december 2012

guud, svaren på frågestunden?!

Hej hej!
har heeeelt glömt bort svaren till frågestunden! så tyvärr blev det ingen video men det får bli en annan gång!

1. Top 5 bästa skönhets tipps? Favorit klädes märken/affärer? Kram

Svar: Ha alltid ett väremskydd till håret, och om du vet att du brukar styla/platta/locka mycket så satsa på ett bra värmeskydd då, kanske ett som är lite mångfunktionellt. T.ex att den både gör ditt hår mjukt/glansigt och skyddar på samma gång!

Köp aldrig ansiktsvatten med alkohol, det torkar ut huden och gör så att talgen (hudens fett) sätter fart och det resulterar mer finnar.

Polera inte dina naglar för mycket, för då blir dem tillslut tunna och sköra och bryts enkelt. polera därför kanske bara en gång i månaden.

Sov aldrig med mascara, för antagligen så burrar du in ansiktet i kudden, och då kan ögonfransar brytas av. Och ni vill inte ens veta hur långt tid det tar för en ögonfrans att växa ut...-.-

när du plattar håret, dela upp det först och starta med en sektion i taget! det blir lättare och resultet blir mycket bättre.

Mina favorit klädes affärer/märken är nog Hollister, VS, Fokiwa, Abercrombie och många flera (haha kom typ inte på mer)

2. Har du några bra tipp när man ska noppa ögonbrynen? :) Älskar bloggen btw

Svar: ja det har jaag, när du noppar är det viktigt att du spänner huden där du ska noppa, det gör mindre ont då! Sen planera alltid hur du vill ha det, det är förarligt att se när man är klar att det har blivit helt fel. köp en BRA pincett! allting blir så mycket lättare då! ;)

tack så mycket! vad kul att höra. Ha det bra!

3. Hur brukar du sminka dig på en vardag? Vilka märken på smink etc

Svar:  Jag brukar inte sminka mig så mycket, men det jag använder är
Tea tree från thebody shop, den tar jag först för att täcka rodnad!
 
sen tar jag
 
Mac mineralpowder, BÄSTA pudret ever! Känns jätte lätt på huden och täcker lagom mycket! det tar jag för att "sätta" concealern.
 
Sen böjer jag ögonfransarna och ibland tar jag mascra!
då använder jag presicion mascara av Isadora, jätte bra, separerar och ger INGA klumpar! ger också mycket volym.
 
Sen tar jag lite läppbalsam!
 

 
 
3. top 5 största intressen? :)
 
Svar: vara med nära och kära! resa, shoppa, gymnastiken, hålla på att fixa med hår och sånt :P
 
 
 
 
TACK så jätte mycket för alla frågor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
xoxo Alice
 
 
 
 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar