torsdag 6 september 2012

lille skutt

Hej!

Varit mycket idag!

Jag har har varit med en kompis och klippt hennes hår! Hon blev jätte nöjd, fast min lilla frisör salong kanske inte är det lyxigaste och bästa så funkar det ^_^ sen så efter middagen så åkte mamma och jag ut på en liten cykel tur, vi träffade på en liten kattunge på vägen hem som tydligen hade valt att följa med oss, så jag bara kutade ifrån den bara för att den inte skulle följa med. Det är inte bra om en ung katt är ute på vift där den inte vet var där den är.

sen när vi kom hem så kom min katt me en liten harunge!? jätte gullig, den var helt chockad så jag var tvungen att linda in den i handduken för att sedan bära ner den till skogen, först så lugna jag och värmde den lite i handduken och sen valde jag ett passande ställe där en liten harpalt kan bo under natten och troligtvis klara sig :') dock verkade den kunna skutta och röra på sig.

Hellre att den kanske avlider i skogen där den hör hemma än i en katts käft. Om ni hittar ett skadat vilt djur och vill ha tips så ring då till viltjouren!

Här är bilder på min kompis före och efter!
före
 
hejdå gamla slitna toppar!
 
 
..och slutresultatet!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
xoxo Alice
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar