söndag 6 november 2011

ett litet kvällstips för er som har det besvärligt med er hy !

hej alla läsare ! jag tänkte ge er ett tips på dem hud krämer jag använder för att motverka finnar och andra ojämnheter på hyn ! först och främst så använder jag en kräm som heter "nimue" skin technology. Det finns fyra steg :

1. cleanse
2.maintain
3.correct
4.protect

jag använder dock bara cleanse och maintain ! och ibland correct. men jag tänkte bara berätta hur jag sätter på cleansen och maintainet !


såhär ser märket ut.



hur du applicerar :

när du ska ta på cleansen så bara smörjer du ett lager med krämen över hela ditt ansikte !
tvätta sen av det.

maintainet ska du bara ha ett tunt lager som ska sitta kvar hela natten. skölj alltså inte bort !

sen använder jag också ett ansiktsvatten som heter:

(tvättar ansiktet från grunden,rengör porer)
ta en bomullsrondell och gnugga varsamt mot hela ansiktet !


jaljayo <3


xoxo Alice

1 kommentar:

  1. en fråga: är den kräm du använder för torr eller fet hy?

    SvaraRadera